De Band

Bas Wienhoven

als Dave Grohl

Als ik aan Foo Fighters denk, denk ik aan die videoclips. Die hebben me altijd geleerd dat je jezelf niet te serieus moet nemen en vooral veel lol moet hebben. Er zat bijna altijd een knipoog in, of je belandde ineens in een compleet vage trip. Die energie neem ik mee als ik in de huid van Dave Grohl kruip in deze Foo Fighters tribute.

Mensen kunnen mij kennen als frontman van The Liquid Machine, waarmee ik in 2012 de Roos van Nijmegen won en in 2016 in een stijf uitverkocht Merlijn onze eigen plaat presenteerde. Van 2016 tot 2024 was ik daarnaast roadie en gitaartech bij Navarone. In die jaren heb ik van alles meegemaakt. Van een steigerpodium op Koningsdag in Schubbekutteveen tot live uitzendingen van The Voice in 2019.

Nu is het tijd om zelf weer het podium op te stappen. Gitaar om, microfoon aan en gaan. Met deze band draait het om energie, plezier en alles geven, precies zoals Foo Fighters live hoort te voelen.
Naast muziek vind je me regelmatig op het circuit om te karten of te driften. In de wintermaanden doe ik dat graag digitaal. Concerten en een biertje met vrienden horen daar ook bij.
Ik kijk heel erg uit naar 14 maart en de nog vele shows die gaan volgen.

Kieran Hilderink

als Chris Shiflett

Opgegroeid tussen festivalterreinen en flightcases dankzij een vader die geluidstechnicus was, waardoor muziek al vroeg de rode draad (met neutrik plug) werd. Muzikaal gevormd door een liefde voor alles wat hard en snel, mooi en breekbaar, maar soms ook progressief is. Speelde in verschillende projecten, van metal tot prog, waaronder Through the Struggle en een Porcupine Tree tribute, en stond ook eerder met Bulimic Zombie Choir-project Poo Fighters op het podium.

Van origine geluidstechnicus, tegenwoordig werkzaam bij poppodium Doornroosje in Nijmegen, altijd dichtbij live muziek dus...letterlijk! Buiten de band: op pad met vrouw en kids, reizend naar historische plaatsen of knutselend aan pedalboards, bekabeling en in-ear systemen met een soldeerbout in de hand.

Benny Phoelich

als Pat Smear

Hey! Ik ben Benny en ik ben de Pat Smear van The Dutch Foo Fighters Tribute. Dat is niet geheel toevallig, want ook ik ben ooit begonnen in de punk. Met Damn Noisy Kids heb ik behoorlijk wat podiumervaring opgedaan en dit werd later met Sing Along Riot en The Unsinkable alleen maar meer. Echt onbekend met het coveren ben ik met mijn ervaring met Sing Along Riot dan ook niet en ik kijk er enorm naar uit om met Bas, Kieran, Harmjan en Erwin de podia te bestieren!

Naast gitaarspelen ben ik ook meermaals per week bij een kickbokstraining te vinden en reis ik graag. Maar met de fiets naar de stad voor een biertje en/of een etentje doe ik net zo lief. Muziek maken is echter mijn grootste passie, met het bezoeken van een toffe show in diverse genres op een mooie tweede plaats.

Harmjan Olthoff

als Nate Mendel

Hoi, ik ben Harmjan, geboren en getogen Groesbeker en de bassist van The Dutch Foo Fighters Tribute. Ik ben in het verleden druk geweest o.a. als gitarist en (poging tot) zanger, bij o.a. Pinknoise (Pink Floyd Tribute) en Porcupine Treebute (de naam zegt het al). Ook speel ik afwisselend gitaar of bass bij Tracktorband, de liveband achter ons Groesbeeks carnavals clubje Aarm Snuutje.

Al jaren speel ik (contra) bass bij Bulimic Zombie Choir, de band waar we ooit het idee kregen om een Foo Fighters setje te spelen onder de naam Poo Fighters.
Hier is ook mijn liefde voor de muziek van Foo Fighters ontstaan. Het leven van een Tribute muzikant trekt mij blijkbaar.

Buiten The Dutch Foo Fighters Tribute ben ik vooral bezig met papa zijn en hou ik er nog een paar andere muzikale projecten op na. Ik vier graag carnaval met de vrienden van Aarm Snuutje en ben van de lente tot ver in de herfst vooral buiten in de tuin te vinden. Ook ben ik nog wel eens te vinden op een camping vlak bij Lichtenvoorde of Dessel. Tot iets te laat met een biertje buiten bij een vuurtje zitten is mij niet vreemd.

Erwin van Welie

als Taylor Hawkins

Hallo! Ik ben Erwin en ik sla op trommels en bekkens! Ik probeer het live drumwerk van Taylor Hawkins zo goed als ik kan neer te zetten met een flinke bak energie. Het zijn grote schoenen, dus misschien moet ik maar op blote voeten gaan drummen. Muziek maken is me met de paplepel ingegoten. Al toen ik twee was, wilde ik het podium op waar ik mijn vader zag trommelen. Eerder wilde ik niet naar huis.

Met een basis in fanfare- en harmonieorkesten en slagwerkgroepen heb ik de jaren daarna allerlei muzikale projecten gehad. Blues, rock, punk, rockabilly, allemaal leuk! Deels eigen werk, deels covers. Naast The Dutch Foo Fighters Tribute speel ik met Benny in The Unsinkable en Sing Along Riot. Ook drum ik in Always Wanted, een Bon Jovi tribute band.

De tribute wereld is mij sowieso niet onbekend. Guns N’ Roses, KISS (volledig in de make-up en spandex pakje), en als hoogtepunt Queen (Must Go On) waarmee ik het eerste seizoen van ‘The Tribute: Battle of the Bands’ won.

Verder ga ik er graag op uit met mijn gezin en vind ik het leuk om te koken en te barbecueën. Uiteraard bezoek ik ook regelmatig zelf een concert.
Nu is het tijd om samen met deze toppers de podia onveilig te maken met de energieke songs van de Foo Fighters. See you in the pit!
Privacybeleid

© The Dutch Foo Fighters Tribute 2026
Webdesign: Erwin van Welie

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram